MOTIVASI BERPRESTASI MAHASISWA PENDIDIKAN BIOLOGI UNIVERSITAS KHAIRUN
Sari
Kata Kunci
Teks Lengkap:
PDFReferensi
Alexandrov, A.N. (2023) ‘On the Issue of Internal and External Factors of Motivational Approach in Adult Education’, Профессиональное образование в современном мире [Preprint]. Available at: https://doi.org/10.20913/2618-7515-2023-1-20.
Aliyam, K. (2022) ‘The General Concept of Motivation as an Optimization Factor in the Educational Process’, H. Dosmu̇hamedov atyndaġy Atyrau memlekettìk universitetìnìņ habaršysy [Preprint]. Available at: https://doi.org/10.47649/vau.2022.v65.i2.06.
Chaplin, J.P. (2001) Kamus Lengkap Psikologi. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.
Depdiknas (2010) Model Pembelajaran IPS, Malang. Pusat Kurikulum Baltibang Depdiknas.
Handayani, R. (2010) Pengaruh Hipnosis terhadap Motivasi Berprestasi Belajar Siswa. Universitas Muhammadiya Surakarta.
McClelland, D.C. (1987) Human Motivation. New York: Cambridge University Press.
Mudjiman, H. (2011) Belajar Mandiri. Surakarta: UNS PRESS.
Monique, J., Grant, Coke. (2022). Success Driven: Student Motivation Actions in Teaching and Learning. Journal of human psychology, doi: 10.14302/issn.2644-1101.jhp-22-4273.
Ormrod, J.E. (2008) Psikologi Pendidikan. Membantu Siswa Tumbuh dan Berkembang. Jilid 2. Edisi Keenam. Jakarta: Penerbit Erlangga.
Raysharie, P.I. et al. (2023) ‘TheEffect of Student’s Motivation on Academic Achievement’, Jurnal Pendidikan Ilmu Pengetahuan Sosial, 15(1).
Santrock, J.W. (2009) Perkembangan Anak. Edisi 11. Jakarta: Erlangga.
Sardiman, A. (2001) Interaksi dan Motivasi dalam Belajar Mengajar. Jakarta: Raja Grafindo Persada.
Siregar, A.R. (2006) ‘Motivasi Berprestasi Mahasiswa Ditinjau Dari Pola Asuh.’
Wira et al. (2021) ‘Guided Reading Approach to Reach Students’ Reading Comprehension: A Descriptive Qualitative Research.’ Available at: https://doi.org/doi: 10.4108/EAI.14-9-2020.2305687.
Wita, H. (2022) ‘Meningkatkan Motivasi menjadi Mahasiswa yang berprestasi di masa Pandemi.’, JURNAL ABDIMAS SERAWAI, 2(1), pp. 35-46. Available at: https://doi.org/10.36085/jams.v2i1.2389.
DOI: https://doi.org/10.33387/bioedu.v7i1.8076
Refbacks
- Saat ini tidak ada refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.